Jautājumi-atbildes
Elektriskais unicikls ir lielisks risinājums pilsētas iedzīvotāju sapnim par utlra-kompaktu transporta veidu, kuram nav jāmeklē stāvvieta, kuru var paņemt līdzi jebkur, gan veikalā, gan ofisā, un kuram nevajag pirkt degvielu un kurš ātri spēs aizvest jūs uz jebkuru vietu pilsētā.
Ja pēc darba būs noskaņa piedzīvojumam, tad elektriskais unicikls ļaus vizināties arī pa mežiem un grants ceļiem.
Atkarībā no modeļa, ar vienu unicikla uzlādi var nobraukt no 20 līdz 100km.
Attālumu ļoti ietekmē ne tikai riteņa jauda, bet arī braucēja svars, ceļa segums un braukšanas ātrums un straujums.
Uniciklos tipiski ir Li-Ion akumulatori, un tiem nav ieteicams ļaut pilnībā izlādēties — riteni vēlams turēt uzlādētu.
Skatieties uz riteņa akumulatora tilpību: lai pilnībā uzpildītu 310 Wh akumulatoru, nepieciešams 0.310 kWh enerģijas.
100 Wh akumulatora pietiek vidēji 10km braucienam. Ja pieņem, ka 1 kWh maksā 0,07 Eur, tad 100km ar elektrisko uniciklu izmaksā apmēram 0,07 Eur.
Riteņa Li-Ion akumulatori bojājas pārāk zemās un augstās temperatūras, tapēc uzglabāt uniciklu vēlams sausā vietā ar temperatūru no 0 līdz 25 °C.
Akumulatoriem nevajadzētu ļaut izlādēties — optimāli būs uzturēt akumulatora uzlādi ap 60%.
Jebkura stingra virsma ir derīga braukšanai. Elektriskais unicikls viegli brauc pa asfaltu, grantētu ceļu vai meža takām. Sausas smiltis, dubļi un ledus ir grūti izbraucamas virsmas, bet pieredzējuši braucēji brauc arī pa tām.
Nedz kāpums, nedz kritums nerada nekādas problēmas braukšanai. Maksimāli pieļaujamos pacelšanās un nolaišanas leņķus norāda katram elektriskam uniciklam lietošanas instrukcijā, bet, izņemot īpaši stāvus kalnus, problēmas nav sagaidāmas. Lejupbraucot, elektriskais unicikls atvirzās atpakaļ un rada pretestību, ļaujot jums regulēt braukšanas ātrumu, turklāt jūs saglabājat vertikālu stāvokli, neatkarīgi no virsmas leņķa.
Nelielas apmales, ar liela diametra (18") riteni var viegli pārbraukt. Ja apmale ir augsta vai ļoti asa, tad labāk tomēr būs apstāties un riteni pārnest. Pieredzējuši braucēji apmales var iemanīties pārlekt, iespiežot riteni starp kājām.
Tas ir atkarīgs no daudziem faktoriem — lietotāja svara, virsmas veida, lietotāja vēlmēm (zemāks spiediens padara riteni stabilāku, bet akumulators tērēsies ātrāk).
Tipiski ritenis tiek piepumpēts līdz 2.4..2.8 atmosfērām (35..40 psi).
Riepu spiedienam ir liela nozīme riteņa vadāmībā, tāpēc tām ir jāseko līdzi.
Elektriskajam uniciklam ir nominālā, maksimālā un galotnes jauda.
Nominālā jauda ir jauda, ar kuru unicikls var darboties pastāvīgi.
Maksimālā jauda ir jauda, ar kuru unicikls darbosies neilgu laiku bez jebkādām sekām. Parasti maksimālā jauda ir 2× lielāka par nominālo jaudu.
Galotnes jauda: ar šo jaudas var unicikls darboties tikai pāris sekundes. Parasti šāda jauda ir nepieciešama, ja braucējs nolemj pārāk noliekties uz priekšu, braucot visai lielā ātrumā. Lai ritenis neatslēgtos, iedarbinās galotnes jauda, pēc tam ritenis uzreiz pieņem vertikālo pozīciju.
Piezīme!!!
Ja dzīt riteni uz priekšu, un tam pietrūks jaudas, tad unicikls, visdrīzāk, atslēgsies no pārslodzes, un brauciens beigsies ar strauju kritienu!
“Iespiešana” notiek tad, kad lietotājs dod uniciklam tādu slodzi, ar kuru tas nevar tikt galā. Ikdienā unicikls saglabā ir jaudas rezerve, lai tiktu galā ar situācijām, kad lietotājs nolemj strauji paātrināties, pārbraukt negaidītu bedri vai uzbraukt kalnā.
Tomēr reizēm lietotāji pārvērtē savu uniciklu, vai arī mēģina pārsniegt pieļaujamo ātrumu. Tad, kad uniciklam pietrūkst jaudas, tas atslēdzas. Mūsu piedāvātajiem unicikliem ir vairākas drošības sistēmas, lai izvairītos no negaidītas atslēgšanās, bet lietotājam tik un tā jābūt uzmanīgam un racionāli jāizvērtē iespējas — it īpaši aukstā laikā, jo tad samazinās akumulatoru pieejamā jauda.
Lai aprēķinātu vidējo distanci, jāņem akumulatora ietilpība un jāizdala ar 10: iegūtā vērtība būs distance, ka varēs nobraukt ar uniciklu.
Piemēram, ar 260 Wh akumulatoru varēs nobraukt ap 26 km, unicikls ar 340 Wh akumulatoru varēs nobraukt 34 km u.tml.
Bet šeit ir ļoti svarīgs “bet” – šādi rezultāti būs lietotājam ar 60 kg svaru ideālos apstākļos (taisns asfaltēts ceļš vienmērīgā ātrumā).
Kādu attālumu jūs sasniegsiet ar doto akumulatoru, būs atkarīgs no dažādiem faktoriem — jūsu svara, braukšanas ātruma un straujuma, āra temperatūras, vēja, reljefa un citiem faktoriem.
Katram uniciklam ir ieteicamais ātrums un maksimālais ātrums.
Mūsdienu uniciklu ieteicamais kustības ātrums ir 20–30 km/h un maksimālais ātrums 30–35 km/h; dažiem riteņiem tas sasniedz arī 50 kmh. Parasti unicikliem var ierobežot maksimālo ātrumu un ieslēgt brīdinājuma signālus, kad tiek sasniegts pārmērīga ātruma robeža.
Apģērbt aizsardzību vai nē, un cik daudz — ir ļoti individuāls lēmums. Mēs iesakām vienmēr lietot plaukstu un ceļu sargus, un vilkt ķiveri, un īpaši svarīgi tas ir lielos ātrumos.
Braucot ar ātrumu līdz 18 km/h, ir liela varbūtība, ka, ja kaut kas notiek un rodas nepieciešamība nolēkt no unicikla, jūs varēsiet noskriet un nostāties uz kājām.
Palielinoties ātrumam, pie 20-30 km/h, izredzes uz to, ka jūs noturēsieties uz kājām, nolecot no riteņa, ļoti strauji samazinās, un tāpēc aizsardzība tādos ātrumos ir ārkārtīgi noderīga.
Mūsdienu unicikli ir aizsargāti pret mitrumu un braukšana cauri peļķēm nerada problēmas. Stiprā lietusgāzē braukt ar uniciklu gan vajag ļoti rūpīgi, jo bez papildus hidroizolācijas mitrums var iekļūt elektroniskajā daļā un izraisīt bojājumus.
Unicikls jāmazgā ļoti saudzīgi, neaizlejot korpusu caur spraugām — īpaši no augšas, kur atrodas galvenās elektroniskās komponentes.
Braukšanai ar uniciklu ziemā ir savas īpatnības.
Ideālā unicikla ekspluatācijas temperatūra ir +20 °C. Novērojumi rāda, ka temperatūrai pazeminoties par katriem 10 °C, par 10-15% samazinās arī akumulatora ietilpība. Tā, ziemā pie -10 °C, unicikls nobrauks par 30-40% mazāk, nekā vasarā.
Otrkārt, reaģenti, ar kuriem ziemā apstrādā ceļus, negatīvi ietekmē unicikla plastmasas un gumijas daļas: ziemas braukšanas laikā nepieciešama papildu riteņa apkopšana pēc katras braukšanas.